Μετάβαση στο περιεχόμενο
Κρατική Αρωγή
Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας
  • ΔΟΜΗ
  • ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • ΑΙΤΗΣΕΙΣ
  • ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ
    • ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ
    • ΣΕΙΣΜΟΙ
    • ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ
    • ΛΟΙΠΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
  • ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
    • ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΗ ΑΡΩΓΗ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΑΡΩΓΗ
    • ΑΓΡΟΤΕΣ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
  • ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
  • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Facebook-f X-twitter Instagram Youtube
MENOY
  • ΔΟΜΗ
  • ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • ΑΙΤΗΣΕΙΣ
  • ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ
    • ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ
    • ΣΕΙΣΜΟΙ
    • ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ
    • ΛΟΙΠΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
  • ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
    • ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΗ ΑΡΩΓΗ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΑΡΩΓΗ
    • ΑΓΡΟΤΕΣ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
  • ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
  • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Αρχική / ΣΚΟΠΟΣ – ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

ΣΚΟΠΟΣ - ΑΠΟΣΤΟΛΗ

ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

Με τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για την κρατική αρωγή, η Κυβέρνηση αποσκοπεί να στηρίξει γρήγορα, δίκαια και αποτελεσματικά τα νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις και τους αγρότες που έχουν πληγεί από κάποια φυσική καταστροφή, αλλά και να προχωρά όσο πιο γρήγορα γίνεται η διαδικασία αποκατάστασης των ζημιών σε υποδομές και δίκτυα. Παράλληλα, σε ένα πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ όλων των επιπέδων διακυβέρνησης, η Κυβέρνηση προωθεί έργα αποκατάστασης και πρόληψης, ενώ προσφέρει ένα νέο αναπτυξιακό όραμα για τις πληγείσες τοπικές κοινωνίες, μέσω της κατάρτισης σχεδίων ανασυγκρότησης, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο.

ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ

Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

Γιάννης Κεφαλογιάννης

Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

Ευάγγελος Τουρνάς
Κώστας Κατσαφάδος

Γενικός Γραμματέας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής

Νίκος Παπαευσταθίου

Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών

Γενική Διεύθυνση Κρατικής Αρωγής και Συντονισμού

Κυβερνητική Επιτροπή Κρατικής Αρωγής (ΚΕΚΑ)

Υποεπιτροπές ΚΕΚΑ

  • Υποεπιτροπή Υποδομών, Δικτύων και Πρόληψης για τη στοχευμένη υποστήριξη των περιοχών των Περιφερειακών Ενοτή-των Κεφαλληνίας και Ιθάκης
  • Υποεπιτροπή για την παρακολούθηση του Προγράμματος Ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας – «Εύβοια Μετά»
  • Υποεπιτροπή για τη στοχευμένη υποστήριξη των περιοχών της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας
  • Υποεπιτροπή για τη στοχευμένη υποστήριξη των περιοχών ΟΤΑ που πλήττονται από φυσικές καταστροφές

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

giannis kefalogiannis

ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ

Γεννήθηκε το 1982 στο Ρέθυμνο. Σπούδασε νομικά στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης, στον τομέα της Πολιτικής και των Διεθνών Σχέσεων. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του με επιμόρφωση στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου του Harvard, αποκτώντας ειδίκευση στην τεχνική της Διαπραγμάτευσης για Δικηγόρους.

Εκλέγεται Βουλευτής Ρεθύμνου με τη Νέα Δημοκρατία από το 2012. Έχει διατελέσει Γραμματέας της Βουλής των Ελλήνων (2012 -2019), Τομεάρχης Άμυνας και Εξωτερικών (2015 -2019) και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της ΝΔ (2016-2019).

Από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι τον Αύγουστο του 2021, υπηρέτησε ως Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών στην Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και από τον Ιούνιο του 2023 έως και τον Μάρτιο του 2025 διετέλεσε Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας.

Είναι έγγαμος, με ένα παιδί και μιλά Αγγλικά και Γερμανικά.

 

 

 
evaggelos tournas

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΟΥΡΝΑΣ

Γεννήθηκε στα Χανιά. Εισήλθε στη Σχολή Ικάρων το 1976 και ονομάστηκε Ανθυποσμηναγός το 1980. Διετέλεσε Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας από 7 Μαρτίου 2013 έως 27 Φεβρουαρίου 2015 όπου και αποστρατεύτηκε με το βαθμό του Πτεράρχου ε.α.

Είναι απόφοιτος του Σχολείου Ηλεκτρονικού Πολέμου (ΚΕΑΤ/ΣΗΠ), της Σχολής Πολέμου Αεροπορίας/Κατωτέρων (ΣΠΑ/Κ), της Σχολής Πολέμου Αεροπορίας/Ανωτέρων (ΣΠΑ/Α) και του Air Command and Staff College των ΗΠΑ.

Στο διάστημα 26 Μαΐου 2023 – 26 Ιουνίου 2023 διετέλεσε Yπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας στην υπηρεσιακή κυβέρνηση Ιωάννη Σαρμά, κατέχοντας προηγουμένως τη θέση του Υφυπουργού στο Υπουργείο, από τη συγκρότησή του τον Σεπτέμβριο του 2021.

Ο Ευάγγελος Τουρνάς κατέχει τη θέση του Υφυπουργού στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.  

Τοποθετήσεις

Μάρτιος 2013-Φεβρουάριος 2015: Αρχηγός Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ)

Ιούλιος 2012-Μάρτιος 2013: Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας και Διοικητής του CAOC 7

Νοέμβριος 2011-Ιούλιος 2012: Υπαρχηγός Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ)

Μάρτιος 2011-Νοέμβριος 2011: Διευθυντής Κλάδου Επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ (ΓΕΕΘΑ/Α’ ΚΛ)

Απρίλιος 2010-Μάρτιος 2011: Διευθυντής Κλάδου Πολιτικής και Σχεδίασης του ΓΕΑ (ΓΕΑ/Δ’ ΚΛ)

Απρίλιος 2008-Απρίλιος 2010: Διευθυντής Διεύθυνσης Αεράμυνας του ΓΕΕΘΑ (ΓΕΕΘΑ/Α’ ΚΛ/ΔΑΕΡ)

Μάρτιος 2007-Απρίλιος 2008: Διοικητής Κέντρου Αεροπορικής Τακτικής (ΚΕΑΤ)

Σεπτέμβριος 2005-Μάρτιος 2007: Τμηματάρχης στη Διεύθυνση Αμυντικής Σχεδίασης και Προγραμματισμού του ΓΕΑ (ΓΕΑ/Δ2)

Αύγουστος 2002-Σεπτέμβριος 2005: Αεροπορικός Ακόλουθος της Ελληνικής Πρεσβείας στη Γερμανία

Μάρτιος 2001-Αύγουστος 2002: Διευθυντής Επιχειρήσεων –Εκπαίδευσης (ΔΕΕ) της 114ΠΜ

Ιούνιος 1998-Μάρτιος 2001: Διευθυντής Εκπαίδευσης της Σχολής Πολέμου Αεροπορίας (ΣΠΑ)

Ιούνιος 1993-Ιούνιος 1997: Διοικητής της 114ΠΜ/332Μ

Απρίλιος 1991-Ιούνιος 1993: Αξιωματικός Επιχειρήσεων του Σμήνους Μετεκπαίδευσης της 114ΠΜ (114 ΠΜ/ΣΜΕΤ)

Ιούλιος 1989-Απρίλιος 1991: Αξιωματικός Επιχειρήσεων της 114ΠΜ/332Μ

Απρίλιος 1988-Ιούλιος 1989: 114ΠΜ/331Μ σε αεροσκάφη Mirage 2000

Σεπτέμβριος 1981-Απρίλιος 1988: 114ΠΜ/334M σε αεροσκάφη Mirage F-1CG

Ιούνιος 1980-Σεπτέμβριος 1981: 111ΠΜ/341M σε αεροσκάφη F-5Α/B

Έχει συμπληρώσει περισσότερες από 4.000 ώρες πτήσης.

Μετάλλια – Παράσημα: Ταξιάρχης του Τάγματος της Τιμής, Ανώτερος Ταξιάρχης Τάγματος του Φοίνικα, Μετάλλιο Στρατιωτικής Αξίας Α’ Τάξεως.

Είναι έγγαμος και μιλά αγγλικά.

  • Δείτε τις αρμοδιότητες του υφυπουργού στο σχετικό ΦΕΚ (Β΄ 4438/2023)
kostas katsafados

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ

Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1979. Οι γονείς του είναι ο απόστρατος αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας Γιάννης Κατσαφάδος, με καταγωγή από τον Λάκκο της Τοπικής Κοινότητας Μίνας της Αποσκιερής Μάνης και η Καλλιόπη Μαραγκού με καταγωγή από την Όλυμπο της Καρπάθου.

Είναι παντρεμένος με την επιχειρηματία Νόρα Βασ. Μιχαλολιάκου και έχουν μια κόρη την Καλλιόπη-Άννα.

Σπούδασε οικονομικά στο Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης της Σχολής Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Ακολούθως απέκτησε Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών “Διοίκηση Επιχειρήσεων – Μάνατζμεντ Τουρισμού” από το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων της Σχολής Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Τον Μάρτιο του 2007, ίδρυσε το λογιστικό-φοροτεχνικό γραφείο του στο κέντρο του Πειραιά.

Κατά τα φοιτητικά του χρόνια διετέλεσε Υπεύθυνος ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Πανεπιστημίου Πειραιώς και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Φοιτητών Πανεπιστημίου Πειραιώς “Ο Πλάτων” και εκπροσωπούσε τους προπτυχιακούς φοιτητές στη Σύγκλητο και το Πρυτανικό Συμβούλιο του Πανεπιστημίου Πειραιώς ως τακτικό μέλος.

Στις δημοτικές εκλογές του 2002 εκλέχτηκε δημοτικός σύμβουλος στον δήμο Κερατσινίου και το 2006 εκλέγεται νομαρχιακός σύμβουλος Αθηνών – Πειραιώς, με την παράταξη «Υπερνομαρχία Πολιτών» του Αργύρη Ντινόπουλου.

Το 2007 εκλέχθηκε από το Συνέδριο της ΟΝΝΕΔ, Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής της ΟΝΝΕΔ, θέση την οποία διατήρησε έως το 2010. Από τον Απρίλιο του 2010 έως το Μάιο του 2012 διατέλεσε Αντιπρόεδρος της ΟΝΝΕΔ.

Την περίοδο 2006-2007 υπήρξε επιστημονικός συνεργάτης στο Υπουργείο Δημοσίας Τάξης και την περίοδο 2007-2009 επιστημονικός σύμβουλος στη Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.

Από το 2004 και για μια δεκαετία εκλεγόταν ανελλιπώς Αντιπρόσωπος των Οικονομολόγων στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος.

Στις Βουλευτικές Εκλογές του 2009 ήταν υποψήφιος βουλευτής Α΄ Πειραιώς & Νήσων με τη Νέα Δημοκρατία. Δεν εξελέγη με 11.169 σταυρούς προτίμησης.

Εκλέχτηκε για πρώτη φορά βουλευτής στις δεύτερες βουλευτικές εκλογές του 2012. Κατόπιν εκλέχτηκε Γραμματέας της Βουλής των Ελλήνων, θέση την οποία διατήρησε έως το 2015.
Στις Βουλευτικές Εκλογές του Ιανουαρίου 2015 εκλέχτηκε βουλευτής στην εκλογική περιφέρεια Α΄ Πειραιώς & Νήσων.

Επανεξελέγη στις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015.

Στις 18 Νοεμβρίου 2016, με απόφαση του προέδρου Κυριάκου Μητσοτάκη, ανέλαβε καθήκοντα Αναπληρωτή Τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας του κόμματος.

Στις Βουλευτικές Εκλογές του Ιουλίου 2019 εκλέχτηκε βουλευτής Α΄ Πειραιώς & Νήσων πρώτος – με 21.622 – σε σταυρούς προτίμησης.

Την 4η Ιανουαρίου 2021 ανέλαβε στην Κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη το χαρτοφυλάκιο του Υφυπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, αρμόδιου για θέματα Κλάδου Πλοίων.
Στις Βουλευτικές Εκλογές του Μαΐου 2023 και του Ιουνίου 2023 επανεξελέγη 1ος Βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων με – 25.305 – σε σταυρούς προτίμησης.

Στις 26 Ιουνίου του 2023, με απόφαση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ανέλαβε τα καθήκοντα του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη.

Στις 3 Ιουλίου του 2024 ορίστηκε Αναπληρωτής Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Κ.Ο. της Νέας Δημοκρατίας.

Στις 14 Μαρτίου του 2025 με απόφαση του  Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ανέλαβε τα καθήκοντα του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Δείτε τις αρμοδιότητες του υφυπουργού στο σχετικό ΦΕΚ (Β΄ 1400/2025)

nikos-papaefstathiou

ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΕΥΣΤΑΘΙΟΥ

Γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα. Είναι Διπλωματούχος Μηχανικός, πτυχιούχος του Τμήματος Αγρονόμων-Τοπογράφων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ενώ κατέχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα (MSc) στη «Γεωπληροφορική-G.I.S» του Ε.Μ.Π.

Υπηρέτησε ως Πρόεδρος του ΕΚΑΒ-ΚΕΠΥ από το 2014 έως σήμερα, αλλά και κατά την τετραετία 2006-2010.

Από τον Οκτώβριο του 2019, το ΕΚΑΒ-ΚΕΠΥ αναβαθμίστηκε σε μοναδικό επιχειρησιακό βραχίονα του Υπουργείου Υγείας και διαχειρίστηκε την υγειονομική κρίση της πανδημίας COVID-19. Τη διετία 2004-2006 ήταν Αντιπρόεδρος του ΕΚΑΒ και ειδικός σύμβουλος του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου Υγείας.

Έχει συμμετάσχει ως κεντρικός ομιλητής σε δεκάδες εθνικά και διεθνή Συνέδρια παρουσιάζοντας θέματα που αφορούν στον στρατηγικό και επιχειρησιακό σχεδιασμό υπηρεσιών υγείας, στη διαχείριση εκτάκτων αναγκών και κρίσεων, μεγάλων ατυχημάτων, επειγουσών καταστάσεων και μαζικών απωλειών, στη διαχείριση υπηρεσιών υγείας με χρήση γεωγραφικών συστημάτων πληροφοριών, στον υγειονομικό σχεδιασμό μεταναστευτικής κρίσης κ.ά.

Έχει χειρισθεί όλες τις περιπτώσεις επειγουσών καταστάσεων και έκτακτων αναγκών των περιόδων που κατέχει τις παραπάνω θέσεις ευθύνης και έχει διακριθεί 4 φορές με εύφημο μνεία για την επιχειρησιακή του δράση σε μεγάλα γεγονότα μαζικών καταστροφών.

Είναι έγγαμος.

ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ ΚΑΙ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΩΓΗΣ

ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΜΠΟΥΡΗΣ

Είναι Γεωλόγος-Γεωφυσικός, απόφοιτος του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης (MSc) στην Εφαρμοσμένη Γεωφυσική-Σεισμολογία, καθώς και μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης (ΜΒΑ) στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. 

Έχει εργαστεί ως ελεύθερος επαγγελματίας Γεωλόγος – Γεωφυσικός στην εκπόνηση γεωτεχνικών και περιβαλλοντικών μελετών στο πλαίσιο της κατασκευής μεγάλων έργων. Συμμετείχε, μεταξύ άλλων, στην εκπόνηση των «μικροζωνικών» μελετών του Ηρακλείου και της Θήβας στο πλαίσιο του πρωτοποριακού προγράμματος «AUTO-SEISMO-GEOTECH”, στην εκπόνηση της μικροζωνικής μελέτης της πλειόσειστης περιοχής Γρεβενών-Κοζάνης, σε γεωτεχνικές-γεωφυσικές έρευνες και μελέτες στο πλαίσιο της κατασκευής της Εγνατίας Οδού, στη γεωφυσική μελέτη του χώρου του Ολυμπιακού Σταδίου, κ.α.

Το 2001 προσελήφθη ως Ειδικός Επιστήμονας στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Εσωτερικών, όπου και παρέμεινε έως τις αρχές του 2009. Είχε συμμετοχή, μεταξύ άλλων, στο έργο της διαχείρισης φυσικών και ανθρωπογενών καταστροφών, όπως και στην προετοιμασία των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004. Το 2003 μετεκπαιδεύτηκε στις ΗΠΑ σε θέματα διαχείρισης καταστροφών και κρίσεων.
Κατά το διάστημα 2009 έως 2013 εργάστηκε στην Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικού Σχεδιασμού και Εφαρμογής Προγραμμάτων (ΕΥΣΣΕΠ) του Υπουργείου Εσωτερικών, με αντικείμενο την υλοποίηση σημαντικού αριθμού έργων του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007-2013».

Από το 2013 έως τον Ιούλιο 2023 υπηρέτησε στη Γενική Γραμματεία Συντονισμού της Προεδρίας της Κυβέρνησης και από το 2021 διετέλεσε Προϊστάμενος του Τομέα «Φυσικών Πόρων, Αγροτικής & Αστικής Ανάπτυξης και Μεταφορών». Στο διάστημα αυτό συμμετείχε στο έργο της παρακολούθησης της επίτευξης των στόχων των προγραμμάτων δημοσιονομικής προσαρμογής στους τομείς της Ενέργειας και των Ιδιωτικοποιήσεων, στην παρακολούθηση και το συντονισμό των δημόσιων πολιτικών στα πεδία της Ενέργειας, Περιβάλλοντος, Υποδομών, Μεταφορών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, αλλά και στην υλοποίηση των μεταρρυθμιστικών έργων και οροσήμων του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας – Ελλάδα 2.0, στα ίδια πεδία.

Είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά.

 

 

 

ΚΕΚΑ

Κυβερνητική Επιτροπή Κρατικής Αρωγής

Η Κυβερνητική Επιτροπή Κρατικής Αρωγής (ΚΕΚΑ) αποτελεί τον διυπουργικό μηχανισμό που συντονίζει και διασφαλίζει σε εθνικό επίπεδο την υλοποίηση του θεσμικού πλαισίου για την κρατική αρωγή και την αποκατάσταση και ανασυγκρότηση έργων και υποδομών του Δημοσίου μετά από φυσικές καταστροφές και συστάθηκε με την υπ’ αρ. 3/29.03.2021 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (Α’ 56). Η πρόβλεψη για τη συγκρότηση Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής ως ενός μόνιμου, σταθερού και θεσμοθετημένου εθνικού μηχανισμού στο πεδίο της κρατικής αρωγής, που θα εξασφαλίζει τον αποτελεσματικό συντονισμό μεταξύ των αρμόδιων Υπουργείων και φορέων για την προώθηση μέτρων ενίσχυσης και αποκατάστασης μετά από φυσικές καταστροφές, θεσμοθετήθηκε και με τον νόμο 4797/2021 (Α’ 66) για την κρατική αρωγή.

Πρόεδρος της Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής είναι ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Για την υποβοήθηση του έργου της, η Επιτροπή συστήνει ομάδες εργασίας από εξειδικευμένο προσωπικό του δημόσιου τομέα ή και ιδιώτες εμπειρογνώμονες, ορίζει τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας τους και τις αρμοδιότητές τους και παρακολουθεί το έργο τους. Ειδικότερα, έχουν ήδη συσταθεί ομάδες εργασίας για τον Αρχικό Εντοπισμό Ζημιών, για την Παρακολούθηση της Πρόληψης και Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών, για Συντονισμό, Ενημέρωση και Πληροφόρηση, καθώς και για την Εξέταση ζημιών.

Στο πλαίσιο της ΚΕΚΑ έχουν ιδρυθεί και επιμέρους Υποεπιτροπές που είναι επιφορτισμένες είτε με την υλοποίηση εξειδικευμένων σχεδίων στήριξης και αποκατάστασης σε περιοχές που έχουν πληγεί σημαντικά από κάποια φυσική καταστροφή, είτε με τη διαχείριση πολιτικών αποκατάστασης και πρόληψης από φυσικές καταστροφές. Συγκεκριμένα, έχουν συσταθεί οι εξής Υποεπιτροπές:

  • Υποεπιτροπή για τον συντονισμό και την παρακολούθηση αιτημάτων χρηματοδότησης και υλοποίησης παρεμβάσεων αντιπλημμυρικής θωράκισης περιοχών (Β’ 6840/2023)
  • Υποεπιτροπή για τη στοχευμένη υποστήριξη των περιοχών ΟΤΑ που πλήττονται από φυσικές καταστροφές (Β’ 1078/2023)
  • Υποεπιτροπή για τη στοχευμένη υποστήριξη των περιοχών της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας (Β’ 735/2023)
  • Υποεπιτροπή για την παρακολούθηση του Προγράμματος Ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας -«Εύβοια Μετά» (Β’ 105/2023)
  • Υποεπιτροπή Δικτύων και Πρόληψης για τη στοχευμένη υποστήριξη των περιοχών των Περιφερειακών Ενοτήτων Κεφαλληνίας και Ιθάκης (Β’ 5467/2022)

Ακολουθεί αναλυτικά το θεσμικό πλαίσιο που ορίζει τα σχετικά με τη σύσταση, συγκρότηση και λειτουργία της Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής:

  1. Άρθρο 13 ν. 4797/2021 (Α’ 66), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 78 του νόμου 4871/2021 (Α’ 246).
  2. Υπ’ αρ. 3/29.03.2021 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου, «Σύσταση, συγκρότηση και λειτουργία Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής»  (Α’ 56), όπως τροποποιήθηκε με τις:
    • Υπ’ αρ. 17/15.09.2023 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (Α’ 155)
    • Υπ’ αρ. 12/28.07.2023 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (Α’ 138)
    • Υπ’ αρ. 27/30.8.2022 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (Α’ 176)
    • Υπ’ αρ. 4/14.2.2022 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (Α’ 26)
    • Υπ’ αρ. 38/4.10.2021 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (Α’ 184)
  1. Υπ’ αρ. 9/28.04.2023 απόφαση ΚΕΚΑ «Σύσταση, συγκρότηση και ορισμών μελών ομάδας εργασίας για την εξέταση ζημιών» (ΥΟΔΔ 409)
  2. Υπ’ αρ. 4/12.01.2023 απόφαση ΚΕΚΑ «Σύσταση, συγκρότηση και ορισμών μελών ομάδας εργασίας για Συντονισμό, Ενημέρωση και Πληροφόρηση» (ΥΟΔΔ 44)
  3. Υπ’ αρ. 2/21.06.2022 απόφαση ΚΕΚΑ «Σύσταση, συγκρότηση και ορισμός μελών ομάδας εργασίας για την Παρακολούθηση της πρόληψης και αποκατάστασης φυσικών καταστροφών» (ΥΟΔΔ 505)
  4. Υπ’ αρ. 1/21.06.2022 απόφαση ΚΕΚΑ «Σύσταση, συγκρότηση και ορισμός μελών ομάδας εργασίας για τον Αρχικό Εντοπισμό Ζημιών» (ΥΟΔΔ 505)

Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής

Αποστολή της Γενικής Γραμματείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής είναι ο σχεδιασμός και ο συντονισμός των πολιτικών για την αποκατάσταση των επιπτώσεων φυσικών καταστροφών και για την κρατική αρωγή.  Αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής είναι κυρίως:

α) Ο σχεδιασμός, η αξιολόγηση και η εφαρμογή πολιτικών, προγραμμάτων και δράσεων για την αποκατάσταση των επιπτώσεων φυσικών καταστροφών και κλιματικής κρίσης και την κρατική αρωγή, καθώς και για την ανάκαμψη και ανάπτυξη των πληγεισών περιοχών.

β) Ο συντονισμός των δράσεων και επιχειρησιακών λειτουργιών για την ετοιμότητα και άμεση απόκριση σε περιπτώσεις εκδήλωσης φυσικών καταστροφών.

γ) Η ανάπτυξη διαρκούς συνεργασίας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για την ολιστική προσέγγιση των επιπτώσεων  των φυσικών καταστροφών και της κλιματικής κρίσης, την αποτελεσματική διαχείριση της κρίσης και τη λήψη των απαιτούμενων μέτρων αποκατάστασης και ανακούφισης των πληγέντων.

δ) Ο συντονισμός των εμπλεκόμενων φορέων μετά από φυσικές καταστροφές για την εφαρμογή μέτρων στήριξης, προγραμμάτων αποκατάστασης επιπτώσεων, και για την ανάκαμψη και ανάπτυξη των πληγεισών περιοχών.

Γενική Διεύθυνση Κρατικής Αρωγής και Συντονισμού

Η Διεύθυνση Κρατικής Αρωγής (ΔΚΑ) ιδρύθηκε στον απόηχο των σοβαρών επιπτώσεων του μεσογειακού κυκλώνα «Ιανός», οι οποίες ανέδειξαν την ανάγκη ριζικής αναθεώρησης του πλαισίου της κρατικής αρωγής. Από το 2004, η ΔΚΑ μετεξελίχθηκε στη Γενική Διεύθυνση Κρατικής Αρωγής και Συντονισμού.

Αρμοδιότητες της Γενικής Διεύθυνσης είναι μεταξύ άλλων:

α) Η επιχορήγηση επιχειρήσεων, φορέων και αγροτικών εκμεταλλεύσεων που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές, καθώς και η συνεργασία σε άλλες διαδικασίες αποζημιώσεων στο πλαίσιο της κρατικής αρωγής.

β) Ο εξορθολογισμός και η συνεχής αναβάθμιση της ποιότητας των διοικητικών διαδικασιών σε θέματα κρατικής αρωγής.

γ) Η συνεργασία με συναρμόδιους φορείς και Υπουργεία σε θέματα κρατικής αρωγής για άμεση και ταχεία επιχορήγηση των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές.

δ) Ο συντονισμός για την προώθηση στοχευμένων μέτρων ή ειδικών καθεστώτων κρατικής αρωγής, ανάλογα με τις ανάγκες που αναδύονται έπειτα από μία φυσική καταστροφή.

ε) Η παροχή υποστήριξης στον Πρόεδρο της Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής για την αποτελεσματική εκπλήρωση του έργου της Επιτροπής.

Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών

Με τον οργανισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που δημοσιεύτηκε το 2017, ιδρύθηκε η Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (ΓΔΑΕΦΚ), με βασικό σκοπό την αποκατάσταση ζημιών που προκαλούν σε κτιριακές υποδομές οι φυσικές καταστροφές, μέσω της παροχής στεγαστικής συνδρομής, δανείων με επιδότηση επιτοκίου και τεχνικής συνδρομής. Η Γενική Διεύθυνση, η οποία πλέον υπάγεται στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας διαδέχτηκε την Υπηρεσία Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων, η οποία είχε ιδρυθεί για τη γρήγορη και αποτελεσματική εκτέλεση του έργου αποκατάσταση των πληγέντων από τους σεισμούς που είχαν προηγηθεί.

Αρμοδιότητες της ΓΔΑΕΦΚ είναι μεταξύ άλλων:

α) Ο σχεδιασμός για την αντιμετώπιση και αποκατάσταση των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών στον δομικό πλούτο της χώρας.

β) Η έγκαιρη ενεργοποίηση των απαιτούμενων διαδικασιών για τη χορήγηση στεγαστικής συνδρομής, επιδότησης ενοικίου/συγκατοίκησης και αποζημίωσης οικοσκευής προς τους πληγέντες, μετά την εκδήλωση μίας φυσικής καταστροφής.

γ) Η παρακολούθηση της τήρησης και εφαρμογής ενιαίων συστημάτων διαχείρισης και Μητρώων, σχετικών με τις φυσικές καταστροφές.

ε) Η ανάπτυξη διαρκούς συνεργασίας με αρμόδια ερευνητικά κέντρα ή φορείς για την επίτευξη των στόχων της Γενικής Διεύθυνσης.

α) Ο σχεδιασμός, η αξιολόγηση και η εφαρμογή πολιτικών, προγραμμάτων και δράσεων για την αποκατάσταση των επιπτώσεων φυσικών καταστροφών και κλιματικής κρίσης και την κρατική αρωγή, καθώς και για την ανάκαμψη και ανάπτυξη των πληγεισών περιοχών.

β) Ο συντονισμός των δράσεων και επιχειρησιακών λειτουργιών για την ετοιμότητα και άμεση απόκριση σε περιπτώσεις εκδήλωσης φυσικών καταστροφών.

γ) Η ανάπτυξη διαρκούς συνεργασίας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για την ολιστική προσέγγιση των επιπτώσεων  των φυσικών καταστροφών και της κλιματικής κρίσης, την αποτελεσματική διαχείριση της κρίσης και τη λήψη των απαιτούμενων μέτρων αποκατάστασης και ανακούφισης των πληγέντων.

δ) Ο συντονισμός των εμπλεκόμενων φορέων μετά από φυσικές καταστροφές για την εφαρμογή μέτρων στήριξης, προγραμμάτων αποκατάστασης επιπτώσεων, και για την ανάκαμψη και ανάπτυξη των πληγεισών περιοχών.

Facebook X-twitter Instagram Youtube
  • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
  • ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ
  • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
  • ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ
αρωγή λογοτυπο λευκο
λογοτυπα

Copyright @ 2025 Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας